nokn som har prøvd ut dei nye skjæra til igland?? gode erfaringer??? har tenkt å innvistere i eit slikt eit..

Visninger: 1183

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

igland er norsk kvalitet.men kansje ikke skjæra
Igland har mykje bra produkter JA...

Nei ikkje på Skjær!  Der kan du  bare gi deg.  For da om da stå Igland på så er da ikkje altid laget i norge!!

nei ikke skjær kansje men skogsutstyr i fra igland er i hvertfall norsk
Ja Skogsutstyr er bra ja..
Ikkje Igland nei. Dale er bra ja men dyre ja.  Eg sel sjøl Sami skjær og dei er bra skjær til ein grei pris!! Nett no har eg 10 stk skjær i best fra kunde!

Igland lager kanskje ikke skjærene selv, men får disse produsert i et "lavkostland", som så mange andre...

Dette synes jeg er synd, for tradisjonelt så har produktene som kommer fra den fabrikken holdt en god kvalitet...

Tidligere har de også kjøpt inn komponenter fra andre leverandører, finske Nokka-kraner, for eks.

Men hvis det nå blir produsert i "lavkostland" så er vel stålkvalitet og sveisekvalitet og lakkering like dårlig som andre slike produkter..

Mere enn noen gang er det et forhold mellom pris og kvalitet...

må sei meg enig der... anser meg sjølv som god sveiser og har sett bedre sveiser for å sei det sånn.. lakkeringa er nå så.. men er mange utforminger som virker svak på dei... hadde ikkje designa da sånn viss eg sku ha laga da.. lure på selge mitt etter vintern og sjå om eg finner eit god dalen skjær til ein skapelig pris... ellers virker dei heilt greie

Jeg føler meg nesten programforpliktet til å snakke godt om Igland produkter, siden jeg har hatt endel forskjellige ting derfra..

Og fordi de holder til i nærheten av der jeg bor...

Men jeg vil nå si at Dalen- skjær har nok vært blandt de dyrere, men det har vel vist seg at de ha vist at de holder...

Kjøpte selv et brukt Dalen- skjær, og er kjempefornøyd med måten det er utformet på...

Ang. Igland og "norsk" kvalitet tror jeg nok de fleste av dere tar feil. :)

Jeg har selv jobbet med å lage mye av komponentene til både vinsjer å mye annet skogsutstyr fra Igland for noen år siden, men som de fleste andre har også de flagget ut til lavkost-land av den enkle grunn at vi ikke er villige til å betale for "norsk" kvalitet lenger. Vil ikke tenke på hvor mange lunnepanner og trommel-deksler og lignende jeg har skjært ut, knekket og pakket for sending til Grimstad. Det var tider det.

Tellefsdal- plogene laget jeg også "rammen" til, men dette ble og flagget ut av landet.

Norge og nordmenn i et nøtteskall. :)

Nei ikkje på Skjær du.. Har prøv dette sjøl du..  Ikkej go kvaliet på Igland...

Igland er eit bra produkter ja.

Vi kommer snart ikkje produsert noe redskap her i Norge.. Pag av det er for dyrt og produsert her i Norge.. For høg lønn og osv..

god erfaring me dalen sjer !

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2014   Created by Tungutta.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår