Hei !
Jeg kjøpte meg en vinsj i går og lurer veldig på hva jeg har kjøpt.
Etter hva jeg kan se på finn og google så ser detut som sandvik 3000 , men jeg syns ikke dem er helt like.
Tappen til kraftoverføringsakselen går inn skrått under hjulet vaieren er på. Dem andre jeg har sett går akselen inn rett under.
Denne: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/viewimage?finnkode=331... er det nærmeste jeg har sett, men denne har aksel inn rett under hjulet. Har også annen innfestning til 3 punkt på min.
Noen som vet eller tror noe ?
Legger ved noen bilder.
Merker:
Permalink Svar innen Tor Arne Aune den 9 februar 2012 kl. 15.55 Vinsjen du har 3 bilder på her er en Sandvik 3000 Kombi vinsj. Vil tippe at denne vinsjen er fra 1980 eller nyere med tanke på at trekkarmene sitte i gafler med bolt og ikke på faste tapper......
Permalink Svar innen Anders Haaby den 9 februar 2012 kl. 21.04 Har også vært i kontakt med Tor I. hos Østold Traktor. Han sier det samme som deg. Tusen takk for svar.
Permalink Svar innen Anders Haaby den 10 februar 2012 kl. 8.43 Fant en på finn nå som er prikk lik. Norse 3000 , den har "skakk" innfestning til pto og samme innfestning til trepunkt. Ellers også dønn lik.
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=33152793
Permalink Svar innen Tor Arne Aune den 10 februar 2012 kl. 17.09 Det var Elkem Spikerverk som produserte Sandvik vinsjene. Mener de het Norse når de gikk på eksportmakedet. Har sett en og annen her i landet men Norse navnet....
Permalink Svar innen Anders Haaby den 13 februar 2012 kl. 10.16 Sikkert et idiotisk spørsmål , men det er bedre å spørre en å ødlegge noe.
Dem trinsene som sitter på tårnet på vinsjen.. er det ment til å dra vaieren "nedom" for å få lavere trekk punkt og dra det litt ut på siden på bommen , eller er det om man skal bruke kasteblokk ?
Naboen har maken fant jeg ut i får og den sto det Sandviks 3000 på. Spurte han om det samme , men han hadde aldri brukt dem før. Nå sitter vedkløveren på lasteren og vinsjen bak. Ny kjede på saga. Håper på govær til helga .
Permalink Svar innen Ole-K den 13 februar 2012 kl. 10.21 Det stemmer, trinsene er for å få lavere trekkpunkt, det kan være skummelt å dra så høyt på en mindre traktor.
Men Med såpass høyt trekkpunk, kommer "hivet"( Trærne du drar) lettere inn.
Vær bare forsiktig med sidelengs vinsjing :-)
Trinsene på siden er til kasteblokkbruk, ja:-)
Permalink Svar innen Anders Haaby den 13 februar 2012 kl. 14.03 Liten og liten. Min stooore fiat 45-66 kommer til å dra in "hivet" som dritt :-) Behøver nok ikke felle buska engang tenker jeg , bare river dem av ved rota.
© 2012 Created by Tun Digital.