Hei !

Jeg kjøpte meg en vinsj i går og lurer veldig på hva jeg har kjøpt.

Etter hva jeg kan se på finn og google så ser detut som sandvik 3000 , men jeg syns ikke dem er helt like.

Tappen til kraftoverføringsakselen går inn skrått under hjulet vaieren er på. Dem andre jeg har sett går akselen inn rett under.

Denne: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/viewimage?finnkode=331... er det nærmeste jeg har sett, men denne har aksel inn rett under hjulet. Har også annen innfestning til 3 punkt på min.

Noen som vet eller tror noe ?

Legger ved noen bilder.

Visninger: 487

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Vinsjen du har 3 bilder på her er en Sandvik 3000 Kombi vinsj. Vil tippe at denne vinsjen er fra 1980 eller nyere med tanke på at trekkarmene sitte i gafler med bolt og ikke på faste tapper......

Har også vært i kontakt med Tor I. hos Østold Traktor. Han sier det samme som deg.  Tusen takk for svar.

Fant en på finn nå som er prikk lik. Norse 3000 , den har "skakk" innfestning til pto og samme innfestning til trepunkt. Ellers også dønn lik.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=33152793

Det var Elkem Spikerverk som produserte Sandvik vinsjene. Mener de het Norse når de gikk på eksportmakedet. Har sett en og annen her i landet men Norse navnet....

Sikkert et idiotisk spørsmål , men det er bedre å spørre en å ødlegge noe.

Dem trinsene som sitter på tårnet på vinsjen..  er det ment til å dra vaieren "nedom" for å få lavere trekk punkt og dra det litt ut på siden på bommen , eller er det om man skal bruke kasteblokk ?

Naboen har maken fant jeg ut i får og den sto det Sandviks 3000 på.    Spurte han om det samme , men han hadde aldri brukt dem før.   Nå sitter vedkløveren på lasteren og vinsjen bak. Ny kjede på saga.  Håper på govær til helga .

Det stemmer, trinsene er for å få lavere trekkpunkt, det kan være skummelt å dra så høyt på en mindre traktor.

Men Med såpass høyt trekkpunk, kommer "hivet"( Trærne du drar) lettere inn.

Vær bare forsiktig med sidelengs vinsjing :-)

Trinsene på siden er til kasteblokkbruk, ja:-)

Liten og liten.  Min stooore fiat 45-66 kommer til å dra in "hivet" som dritt :-)  Behøver nok ikke felle buska engang tenker jeg , bare river dem av ved rota.

Sparer endel arbeid på det;-)...

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår