Spørsmål: Har en Case IH 685xl 86 modell.
hydraulikken gikk tregt på laster og løftearmer, så jeg byttet hydraulikkolje (fk kombiolje). fargen på oljen jeg tappet av var grå/grønn å bar preg av en del vann.
jeg fylte på 34 liter kombiolje i bakenden, byttet hydraulikk filter og lot traktoren gå i 20 min. etter dette har ikke noe av hydraulikken fungert, herken styring eller løftepunktene rører på deg.
hva skyldes dette? har noen nå tips til hva jeg kan sjekke eller gjøre?
Merker:
For å si det på en annen måte, en traktoreier kommer på verksted med sin Case IH 885, og forteller at styringa blir borte etter at han har kjørt i 30 minutter etter at han bytta olje bak, i tillegg blir det umulig å få hurtiggiret i høy, pto kopler ikke inn, og hydraulikken bak virker ikke. Når olja er kald igjen fungerer den fint. Det eneste vi gjør er å tappe olje på bakenden, og fylle på med HyTran i rikelige mengder, og problemet er borte. Du må gjærne forklare meg hvorfor det gikk slik :)
Permalink Svar innen Arild Schei den 27 januar 2012 kl. 13.23 Min 685 er i storform igjen, har fått ut luft i systemet, og nå brummer den lykkelig avgårde med kombiolje på bakende/hydraulikk.... skal ikke være mulig iflg enkelte her på forumet, men den har nå gått på dette i 25 år da... da har jeg vært heldig sier dere...? :) God helg!
Permalink Svar innen Ole-K den 27 januar 2012 kl. 13.27 Det var så enkelt som luft, ja;-)
Godt den er i form igjen og koser seg med kombioljen ;-)
God helg til deg også !
Permalink Svar innen steinar bakk den 4 februar 2012 kl. 21.42 Bruk mobil 426 olje
© 2012 Created by Tun Digital.