Hei trenger hjelp her :)

Hydraulikken er helt død, uansett hva jeg drar i hendlene og skifteventil, pumpa på denne sitter i bakdelen. Lurer på hvordan jeg kan sjekke om der er trykk på pumpa, har løst på forskjellige skruer, på toppen av skifteventil (Ingen olje) og på flowventil (der kom sivende litt olje)

Kraftuttaket går når en kobler inn, noen mente at da er det trykk på pumpa, andre har sagt at det er mekanisk innkobling, så vet ikke da, noen som vet? eller har et tips, før jeg begynner å opperere.

Takker for eventuelle svar.

Visninger: 104

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kraftuttaket er mekanisk, drevet av gearkassen. Har ingenting med hydraulikken å gjøre. 

Ja vet det, men det var innkoblingen eller koblingen som var ment, men er muligens også mekanisk, kjennes veldig myk og fin ut, så tenkte selv også hydraulikk.

Åpnet opp ved å ta av hydraulikklokket på toppen, da kunne jeg se at sugerøret hadde ligget borti drivaksel og filet hull, hullet var under olje nivå, men suget luft antagelsesvis.

Når jeg tappet av oljen så var der 10-15 liter for mye olje, min teori er da at ved et tidligere tidspunkt har hullet vert lite, det har vert fylt mer olje på og så har det fungert inntil hullet vart så stort at det igjen har suget luft, jeg fikset røret ved å træ et rør som passet utenpå og slagloddet i toppen på det, det var relativt mykt det røret, så det har sikkert kommet borti og bendet det når det har vert montert, enten som nytt eller det har vert oppe senere.

Jeg kjenner ikke til noe av historien til denne traktor, men no fungerer hydraulikken i allefall.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår