Har ein John Deere 1630 som ikkje løfter bak. Har skifta masse pakninger men ingenting skjedde.

Drar eg opp spaken er det ingen reaksjon, men viss spaken er oppe og eg løfter opp løftearmen med hendene holder den seg oppe. Da er det berre og dra spaken ned og armene siger ned.

Me forstår ingenting

Kva er problemet mitt?

Takkar for svar :)

Visninger: 436

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Trur nok du må skifte hydraulikpumpa! De må jo skiftes før eller senere. Har du hatt problemet før? Har pumpa vært skiftet?

Simen: Les tråden før du kommenterer...

Som sagt før, pumpa er skifta for under 6 år sidan. Problemet har aldri vert her før.

Litt enig med Ole-k  her.

Og siden du har målt trykket, og toppstaget fungerer normalt så ligger ikke feilen i pumpa.

Nei feilen er nok ikkje der, den virkar mykje bedre no. Ikkje perfekt men mykje bedre :-)

kalibrer oppigjen den gamløe hydraulikken din du, en noen enkle justeringer,, men før du gjør det kan du reimgjøre sugesilene dine , det er ei på hydraulikkpumpa di fremme, (mest sansynelig er ikke den så så sitter det ei under gearkassa det er en stor tappeplugg som sitter horisontalt under der, åpnes med 1/2" firkant, samtidig så kan du skifte filter i hydraulikken din og ny olje,  oppå hydraulikk pumpa di så er det en stor skrue/mutter/plugg med hode på 36mm åpne denne og inni der er sugesila på hydpumpa di,

hjelper ikke dette så kan du kalibrere opp igjen hydraulikken det er enkelt på disse traktorene, kan også være den sprengstifta som sitter på sensorakselen som røket,, prøv dette lykke til :) hilsen gammel 20-serie entustiast

Jonas Stangjordet:" Kalibrere opp igjen hydraulikken"?? Hva er det du mener?

Hei. Eg takkar for svar, men no virkar den. Har ikkje peiling kva som har skjedd her. No er den normal. :-)

Er det lenge siden olja ble skiftet?...

Det er jo bra at den virker igjen...Men det er jo viktig å finne ut hvorfor den plutslig ikke virket, for å prøve å unngå at det samme skjer igjen;-)

Stemmer Ole-k :-) Olja blei bytta for omtrent 6 dagar sidan ;)

Men toppstaget virket normalt hele tiden, og trykket i systemet var normalt?

Virket alt normalt frem til olja ble byttet?

Eller ble olja byttet i forbindelse med at :"Masse pakninger ble skiftet" (At feilen oppstod før pakningene ble skiftet)?

Synes bare det er underlig at en hydraulikkfeil "går over" av seg selv....

Jeg er ihvertfall svært nysgjerrig på hva dette var:-)

Felleskjøpet-mekanikarane trur det er noko galt med ''sylindarane'' til løften bak. Men ein veit aldri, men om det kjem tilbake vites ei.. Olja blei bytta saman med pakningane :-) Eg og klør meg i hovudet av ordet kalibrering i denna sammenhengen...

RSS

Leserne liker på facebook

Annonse

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår