jeg lurer på om hvordan kan man kjøre økonomisk og miljøvennelig med traktor?

hvordan gir man?

Visninger: 107

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Automat :)
vis du sker kjøre økonomisk, så trur je du sker prøve å gi f i burninga di først..
ja eni med deg!
helt enig ja...!
Treng itte å ha fendt for å kjøre økonomisk....
jeg tror jeg ville satsa på å kjøpe new holland sin hydrogen traktor eller en traktor som kan bruke biodiesel
Offisielle tester vise at JD 6830 bruke mindre enn en tilsvarende Fendt! :)
Men uansett, så vet je tå en del som ha hadd fendt pga. å spar på diesel forbruket, å dom ha itte akkurat "tjent" innat den dyre innkjøps prisen pga. diesel forbruket...
Så uansett, så ligg vel alle dom "store" merkan ganske likt når det gjeld diesel forbruk no vil je mene..
Men tebake te kjøringa, så prøv å unngå å kjør på fullt turtall hele tida, dom fleste traktoran går like fort på et par hundre omdr. mindre! :) Så æ ganske lite som ska tel egentlig for å spar nåen kroner.
prøv å kjør javnt, istan for bræms gass, bræms gass..
Svar på spørsmålet ditt:
1. Tråkk inn den pedalen lengst til venstre på gulvet.
2. Står traktoren i 1. eller 3.gir, gjør følgende: Dra girstanga (befinner seg ofte på høyre side av setet, eller midt mellom beina dine, hvis det er en litt eldre traktor) mot deg og "rett over" gata, inn i 2. gir eller 4. gir, ettersom hvilket gir som er utgangspunktet.
Står traktoren i 2.gir: Dytt girstanga vekk fra deg/med kjøreretningen om du vil, og deretter til høyre og ett hakk til med kjøreretningen og du er i 4. gir.
For nedgiring, gjør gjerne motsatt.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår