Kan noen gi meg et fornuftig svar på hvordan man girer, og hva er hva på en -69 IH 434?

Har 0 peiling på traktor så ser det står høy/lav på en spake, og så er der 2 gir?spaker.. Men mer aner jeg ikke hvordan den brukes...

Tegn og forklar ;)

Visninger: 345

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Traktoren har revers, 1, 2, 3, 4. Du utfører detaljarbeid og tungt arbeid i lav serien og forflytter deg i høy serien.

Det vil si at du har 2 hastigheter i revers. Revers lav og Revers høy. Begge girspakene har en nøytralposisjon men den vanligste formen for bruk av fri er å sette R,1,2,3,4-spaken i nøytralpossisjon .Akkurat som på bil.

Brukes begge girspakene samtidig.? De er ikke merket på noen måte så er veldig usikker..

Du kan ikke skifte mellom H og L ved fart. Da skraper tannhjulene. 

På IH 444 bruker jeg stort sett H. L ved sakte kjøring, for eksempel når jeg rygger skuffen inn i masse. 

Noen som kan fortelle hva som er hva.?
Vedlegg:

Nr 3 her er hydraulikkspaken. Framover/ned i sektoren = senk. Bakover/opp i sektoren = løft.

Nr 4 er til motstandsreguleringa, brukes ved f.eks pløying. Når du ikke har behov for den, så fører du den bortimot så langt en vei at du ikke merker påvirkning på hydraulikken under "vanlig" arbeid.

MERK: Denne traktoren har også en kran til hydraulikken. Det er det blanke "hjulet" rett innafor din høyre legg når du kjører. 

.
Vedlegg:

Dette er kraftuttaket. Kobles inn med å trå helt ned clutch-pedalen og føre spaken til bakre posisjon. I fremre posisjon er kraftuttaket utkobla.

Enda et..
Vedlegg:

Hva lurer du på her? Hvis det er spaken pila peker på, så er dette håndgassen. Helt frem = tomgang, bakover = mere turtall.

Hvis det er det lille blanke lokket med de "luftehullene" under der du mener, så er det glødekontrollen.

Hvis den virker, så blir spiralen inni der rødglødende når du gløder kald motor før start. Glødetida er vel om lag ett minutt, kanskje ett og et halvt... Du gløder med nøkkel mot det første fjærtrykket du kjenner etter å ha slått tenninga på og fortsetter å vri nøkkelen. (Med sola) Vrir du lenger, så vil du føle en anelse større fjærtrykk og startmotoren slår inn. 

Og til slutt
Vedlegg:

Hva lurer du på her?

anbefaler deg og kjøpe en instruksjons bok, slik at du kan lese litt om traktoren din. 

https://www.okonomi-deler.no/reservedeler/traktordeler/case/434/bok... 

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår