Jeg skal bytte tettinger i en hydraulisk sylinder til bakløftet på traktoren min. Har fått tak i repsett, men finner ikke ut av hvordan jeg åpner sylinderen. Bilder vedlagt.

Jeg finner intet som kan skrus løst der stemplet går inn i sylinderen. Tenkte kanskje det var en innvendig ring under skraperingen, skrudd ned innvendig. Men under der var det intet, hverken gjenger eller hull til å feste noe verktøy i.

I andre enden er det helsveiset. Begynner nå å lure på om denne sylindertypen er skrudd sammen i bunn og så sveiset? Slik at den må i dreiebenk eller man må til med vinkelsliper for å få den åpnet. Må jo være mulig siden det selges repsett.

Noen som har vært borti lignende?

Visninger: 958

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Slik det ser ut for meg skal stempelstangen trekkes rett ut av sylinderen. Dette er ikke en vanlig hydraulikksylinder, men en type der stempelstangen er selve stempelet.

Det kan jeg sjekke ut, men tror ikke det kan fungere slik fordi det da ikke vil være plass til å få inn/ut selve tetteringen. Sylinderen er svært smal i tippen, nærmest formet som en brusflaske.

Tror den er skrudd i bunnen, med de nye automatbenken som lager de så ser det ut som helt metall, prøv å spenn den opp. Har en bror som er med å produserer de songe-toppstaga, mange av de ser nesten ut som helt metall.

Det var en mulighet. Det skal jeg prøve ut i kveld. Kan stemme siden det fulgte med en stor o-ring i settet som da sikkert skal stå på den skrudde delen.

Åsen gikk det, fikk du delt sylinderen?

Ja, til slutt :-) Var enkelt. Man måtte ned gjennom hullet der oljeslangen er koblet til. Der var det en låsering, så var det bare å dra ut stemelstangen.

RSS

Annonse

Facebook likes

Annonse

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår