hei, er det noen som har positive å negative innrykk om kva slags fres er best, evt noen som ikkje burde kjøpes???

Visninger: 4016

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hvilken Westbjørnfres er bare sorgen, og hvorfor?...
Har hatt en Westbjørn 2450 v-fres bak Fendt 712, rett og slett for liten kapasitet og for dårlig skrapeegenskaper. Ga dei en sjanse til i fjor og kjøpte en 3330 frontfres. Denne gikk en uke og så gikk girkassa til helvete. Forhandleren var real og tok den i innbytte så nå kjører jeg Dalen. ALDRI mer Westbjørn. Dansker må nok ha mer snø før de kan lage snøfres !
Jeg har bare gode erfaringer med Westbjørn 2300 og S- 2450 to- trinnsfresere....
Dalen 278 er god freser
Mange erfaringer og meninger her, og det er bra. Er på utkikk etter fres sjøl, og lurer på om noen har noen meninger og erfaringer med V-fres kontra 2-tinnsfres?
V-fres har størst kapasitet, men takler ikke all snø. Muligens sjelden noe problem på steder som er velsignet med kaldt, stabilt klima. Har brøytet med fres på vestlandet i 20 år og det var en ny hverdag når jeg fikk min første to-trinns. Takler all snø, du får jevnere mating (mindre belastning på utstyret) og kan "kjøre tom fresen" før du letter opp utstyret. Som gir et ryddigere resultat. Ulempen med to-trinns er dyrere i innkjøp, mer leamikk og kortere levetid. Gikk fra Dalen 2010 til Tokvam Big og vil på ingen måte tilbake til Dalen. Når Dalen først stapper seg så gjør den det skikkelig! Da er det fram med spaden..Og den store freskroppen følger ikke veien like godt som Tokvamen. Tokam tetter seg omtrent aldri og er god å kjøre med, men litt svakt bygd og dårlig overflatebehandlig
ulempen med to-trinns freser er også at du ikke får dratt med deg så mye snø. for eks. i et byggefelt hvor du ikke har noen plass å skvette snøen
Skal kjøre med Tokvam Monster 260 SE med girboks i begge ender for raskt skifte mellom slep/front montering til vinteren.Satser på at den har bedre kapasitet en min gammle trjon 2450...:)))
Westbjørn V2450 er en veldig god fres,Tykke plater og kraftig oppheng for trepunkten.
kjøp orkel 2310s;) meget god å billig fres. eventuelt kjøpe 2410
Kjører samme fræsen e å. Bra fræs. tar det mæste. Vurderer 2410 te næste sesong.
Nordtec er meget gode fresere

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2014   Created by Tungutta.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår