Magasinet Traktor har endret seg en del de siste to årene. Selv mener vi bladet har blitt bedre med ny design, økt fokus på bransjenyheter, prøvekjøringer og reportasjer om dyktige traktorfolk.

Hva mener dere om utviklingen? Hva er bra/dårlig?

Visninger: 613

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei, dette er selvfølgelig ikke slik det skal være. Gebyr på papirfaktura er i dag blitt en bransjestandard for å få kunder til å tegne e-faktura eller avtalegiro. Dette gjøres for å lette administrasjon, slik at vi slipper å øke prisen på selve bladet. At du har mottatt faktura uten å få blader er imidlertid en feil. Jeg tar kontakt med vår abonnementsavdeling for å rette opp dette.

Mvh

Iver Gamme, redaktør

Bra Iver,

Som nevnt liker jeg lite den norske ideen 'fakturagebyr'. Har drevet i bygningsbransjen i alle år, og da var en som oftest glad når folk betalte regningen, og det var aldri aktuelt å ta seg betalt for å skrive faktura, - like lite som det var aktuelt å ta seg betalt for å lage anbud.

Som også nevnt blir jeg raskt irritert når en skal betale for ikke noe, så det hjalp godt på inntrykket at det hele ble annullert.

Mvh

Jonn Mero

Beklager igjen. Det er vanskelig å være uenig i det du skriver, men når en mediebedrift sender over 30 000 fakturaer årlig er det snakk om store besparelser. Erfaringer over tid har vist seg at gebyr er beste løsning for å få kundene til å tegne en slik e-faktura, og da frafaller jo gebyret neste gang.

Jeg har sendt deg et par (gratis) blader i posten som plaster på såret.

mvh

Iver 

Bra respons!
Grunnen til min 'vrede' var at jeg prøvde å bestille og å betale abonnementet på nettet, men ett eller annet gikk tydeligvis galt. Handler mye via nettet, og når betaling ikke virker er det dobbelt irriterende at en blir sendt faktura med gebyr. Men det skal bli interessant å se bladene, og bli ikke forundret om jeg abonnerer, men betaler 'på direkten' :-).

Mbh
Jonn Mero

Jeg liker hvordan dere har vinklet bladet.

Det er en fin kombinasjon av lette og tyngre artikler, maskinstoff og "menneskestoff".

Jeg synes det er spennende å lese om hvordan folk innenfor landbruk driver, inklusive  "sidevirksomhet" med traktor/maskin.

Det er er fine mekke arktikler, mens kanskje en serie med artikler på hvordan starte bedrift og tips til viktige punkter mens man er i drift hadde vært en god ide? 

Hva med artikler om eldre/gammelt utstyr, både traktorer og redskap? Dette også så en kan følge utviklingen. Spesielt om det er gamle tekniske illustrasjoner da disse ofte er veldig instruktive.

Har også nettopp byttet inn mosjonsapparatet (Ford 3000 UTEN servostyring) med en Foton 254, og det hadde vært interessant med stoff om slike traktorer også. Spesielt de kinesiske der instruksjonsbøker er mangelfulle og tidvis ikke så lett forståelige da mange uttrykk er 'kingelske'.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår