Hei jeg har en grusvei på 100m og en gårdsplass som må brøytes, og  veien må dessuten repareres noen ganger i året. Traktoren er en 1962 MF 35. Altså er det ikke så mye muskelmasse å jobbe med. Garasjen er trang, porten smal og lommeboka slunken.

I dag benytter jeg et rett skjær, som fungerer sånn passe dårlig. Jeg er derfor ute etter et nytt skjær. Jeg ønsker meg justerbare hjul og for enkel skråstilling

Jeg ser på følgende to modeller:

Kellfri

DELE

Jeg klarer ikke helt av bildene å se hvordan man skråstiller den fra Kellfri. Det ser ut som om man trenger verktøy og at den kun har tre vinkelinnstillinger (en venstre, rett og en høyre). Ellers ser det ut som at høydeinnstillingen på hjulhøyden er noen få grove trinnvise innstillinger og at godset som holder hjulene er i en spinkel tykkelse. Den er også dyrere enn DELE fra Wee Trading. DELE derimot mangler bladforlengeren som sikkert er kjekk å ha.

Jeg kan se at trinnvise innstillinger versus trinnløse innstillinger kan ha sine fordeler (raskt å stille inn, holder innstillingen, er lett å stille inn korrekt fra gang til gang).

Alle innspill vil bli satt pris på - jeg har lite peiling på redskap... eller traktorer for den saks skyld.

Visninger: 65

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Heia! Ser selv etter et skjær av samme slag..jeg tror kellfri er bra nok for vanlige folk, men mange klager på kvaliteten på stålet og hjuloppheng osv har jeg lest div plasser. Som gjør at jeg blir i tvil.. på finn dukker det stadig opp lilleseth og duun som vertfall bør oppfylle våre behov !? Eks https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=110192227&fks=...
Med hydralisk sving og sjokkventil tror jeg dette er topp til privat bruk.. Denne er kanskje litt for bred for deg men alternativt er vertfall å kjøpe brukt framfor "billibilli" nytt...

RSS

Annonse

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår