Får ikke lagt inn 3 og 4 gir, 1 og 2 fungerer fint, skifter også mellom høy og lav.

Når jeg prøver å legge in 3 eller 4 kjennes det ut som noe butter imot, overføringene er fine.

Noen som har tips?

Visninger: 99

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

har du funnet ut av problemet?

har nesten samme problemet  med ein MF 3070 som jeg har

men jeg har  3 og 4  gear :P

Jeg holder på å feil søke på på denne MF 3070 og jeg har hatt litt div problemer blandt annet å veksle mellom høy og lav

så etter jeg bytta om på noen solenoider så virket kun  3 og 4  gear

men høy og lav virker nå så det passer meg bedre til mitt bruk av traktoren

skal ikke si 100% om det var det som gjorde det ennå, for då må eg ut og bytta om på de igjen

Har ikke funnet ut noe (har vært under -10 grader en periode), men har en mistanke til akslingen som går inn i girboksen fra girstanga, på denne sitter det en tapp som beveger skiftegaflene. Om denne tappen blir bøyd tar den tak bare i en skiftegaffel. Et annet punkt den kan være greit å sjekke er settskruen som holder stange fast i akslingen som går inn i boksen. Denne kan løsne og da blir girene veldig "rørete" og upresise.

Byttet for et par/tre år siden bryteren som styrer høy og lav, den som sitter under akslingen som går inn på girboksen fra stanga.

Er no lea'mikk i girkassa der som skal sørge for at du ikke kan skifte høy/lav hvis den står i gir. Hvis traktoren prøver å skifte høy/lav mens den står i gir ( eller så lenge du ikke holder spaken til venstre) vil gir spaken "sette seg fast". Det lar seg gjøre å løsne igjen om du bruker litt krefter og drar den til venstre dit hvor du skifter høy/lav, hold den gjerne der littegran slik at man er sikker på at høy/lav giret har rekki å skifte. ( går vel gjerne litt tregere med kald traktor)
Kan også være no feil på innsia skiftelokket, ujustert seg eller no. Lett å åpne, og makanismen sier selg når du får fundert litt. Eller få noen med litt erfaring til å se påt!
Ellers riktig som nuffield kommer med å, det er det første og enkleste å sjekke.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår