Får ikke lagt inn 3 og 4 gir, 1 og 2 fungerer fint, skifter også mellom høy og lav.
Når jeg prøver å legge in 3 eller 4 kjennes det ut som noe butter imot, overføringene er fine.
Noen som har tips?
Merker:
Permalink Svar innen Morten den 8 februar 2012 kl. 16.53 har du funnet ut av problemet?
har nesten samme problemet med ein MF 3070 som jeg har
men jeg har 3 og 4 gear :P
Jeg holder på å feil søke på på denne MF 3070 og jeg har hatt litt div problemer blandt annet å veksle mellom høy og lav
så etter jeg bytta om på noen solenoider så virket kun 3 og 4 gear
men høy og lav virker nå så det passer meg bedre til mitt bruk av traktoren
skal ikke si 100% om det var det som gjorde det ennå, for då må eg ut og bytta om på de igjen
Permalink Svar innen Nuffield 4/25 den 8 februar 2012 kl. 20.56 Har ikke funnet ut noe (har vært under -10 grader en periode), men har en mistanke til akslingen som går inn i girboksen fra girstanga, på denne sitter det en tapp som beveger skiftegaflene. Om denne tappen blir bøyd tar den tak bare i en skiftegaffel. Et annet punkt den kan være greit å sjekke er settskruen som holder stange fast i akslingen som går inn i boksen. Denne kan løsne og da blir girene veldig "rørete" og upresise.
Byttet for et par/tre år siden bryteren som styrer høy og lav, den som sitter under akslingen som går inn på girboksen fra stanga.
© 2012 Created by Tun Digital.