Har kjøpt en Ford 2000 ca 73mod,Den går en til to timer med vanlig kjøring så stopper den og vil 

ikke starte på noen måte,før jeg har skiftet diselfilteret.Nå har jeg renset tanken og satt på ekstra 

filter fra tank til diselfilteret,luftet og startet opp,alt bra og kjørte i vei kom ca 2km da...stoppet

verdens beste traktor igjenn..Er det noen som har en ide om hva dette kan vere

Visninger: 572

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hvis du er sikker på at motoren får diesel nok, så tror jeg at du har en lekkasje et sted.... Trenger ikke å være synlig diesel-lekkasje, men at den får inn luft i systemet.

Det er nødvendig at dieselsystemet er ABSOLUTT tett, ellers kan man lett få slike utfordringer som du beskriver..

NB: Sjekk at det ikke fins noen dårlige slanger eller lekkasjer på retursiden også.

Lykke til:-)

Takk for svar,ja det siver litt disel her og der.Så dette må prøves.

Hei.En flott beskrivelse fra Hr Bønå.Om dette itte skulle hjelpe KAN det være feil på selve dieselen.Vann kondens smuss og møkk i dieselen kan jo fårekome.Har du egen tank og pumpe eller fyller du på kanner (jerrykanner).Eller fyller du på en besinstasjon i nærheten.Veit av erfaring at vann og kondens blir liggene på bunnen på alle tanker.Rengjør rundt tanken der du fyller og tørk av lokket og evt pistolen FØR du fyller.All diesel går gjennom dieselfilter før det kommer inn i motoren.Når du fyller på uren diesel kan traktoren gå både 1 og 2 timer før den stopper av seg selv pga tett filter.Men det er nok større sjanse for at det er luft i annlegget her ja.Mvh Ola.

Takk,alt må testes her.

Må du bytte filter for og få start?

Hvis ja så demonter alt som er av rør og kraner på tanken og spyl den rein med varmt vann, hjelper ikke dette så jobb videre med rensing frem mot pumpa.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår