har en ford 2000. problemet er at armene ikke løfter seg. ingen hydraulikk som fungerer. er det noen som vet hva problemet kan være? kan det være hydraulikk pumpa som er gåen? hvor eventuelt den stor hen på traktoren? må jeg klyve traktoren da? alt av info om hydraulikk systemet er interisant for meg i denne sitvasjonen. annen info om motoren og traktoren er også interisang.

håper på svar :)

Visninger: 573

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Virker kraftutaket?

Vil tro pumpa sitter i bak, hvis den har frontpumpe så sitter den på siden bakerst på motoren på venstreside og er nokså synlig.

Her er noe dokumentasjon, dog ingen verkstedhåndbok for 2000 men 2600 er antagelig nokså lik

http://www.maskinisten.net/downloads.php?cat=52

Hvis du vil ha ei bok koster den ca 300 her:

http://www.okonomi-deler.no/ProductCatalog.aspx?ipg=5637148011

dei bøken til økonomi deler tar berre for seg generele ting ikkje heile traktoren.. ofte står ikkje det du trenger. gå heller til ein ford forhandlar å få ei

Sjekk først om velgerventilen står i rett pos og om den er i orden. Hadde samme problem på min 2000, der var det helt dødt. Trenger ikke dele traktoren, bare ta opp hyd. lokket (under setet) i "sylinderhuset" til løfte sylinderen sitter det div ventiler og sleider, var en av disse som hang på min. Fikk en mekaniker på AK til å se på det når jeg ikke fant ut av det selv. Kan også være at en liten tapp i overføringen fra løftespaken ikke tar i en liten halvmåne inni lokket, det er denne som hever/senker. er den tappen utslitt virker ikke hyd. Litt vanskelig å forklare dette men åpne lokket så ser du det når du drar i spaken (posisjonskontrollen) Masse fjærer og stag, så se godt etter: Det kan også være att sugesilen helt i bunn på sumpen er tett, men da virker som regel hyd litt, løfter seint og/eller rykkvis

det ligger ein lufteskrue på pumpa (umbrako tommer) ta den ut og sjå om det kjeme olje då er ofte eit problem på desse pumpene, sida stempelpumper suger dårliger en  tannhjul gjer.. ville skjekka det før du byrjar med å ta lokket bak

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår