Jeg mener at når en person/ medlem her på Bygda har fått svar på spørsmål, eller avsluttet en diskusjon, så bør spørsmålet/ diskusjonen fjernes...

Dette for å unngå at gamle og forlengst besvarte spørsmål/ gamle og utdebatterte diskusjoner, taes opp igjen av nye medlemmer, noe som gjør ting uoversiktlige og virker forvirrende...

Visninger: 53

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Enig i mye, men jeg mener at trådstarter skulle ha muligheten til å stenge en diskusjon. For en del diskusjoner/spørsmål er interessant lesing for andre med kanskje samme spørsmål i ettertid. Og da kunne tråden ligge der uten at den ble lengre.
Nettopp, det var akkurat det jeg mente!
Mener selv at mange av diskusjonene er virkelig av interesse for ettertiden! Kunne nok gjerne vært en egen admistrator som regulerte hva som er av interesse og hva som ikke er det. De som legger ut de mest useriøse diskusjonene har ikke fantasi til å fjerne dem....
helt enig
Kan jo være at det kommer til nye, viktige momenter i en tråd selv om den er et halvt år gammel også da?
Sjangsen for det er liten... men i enkelte skjeldne tilfeller kan det nok skje, men som oftest så har jeg sett at når det kommer nye argumenter i en gammel lang tråd, så er det som regel en som ikke har lest hele tråden, og legger ut en kommentar som er ferdig diskutert for lenge siden....
Jeg har ment helt fra starten at et slik åpent forum som dette bør ha administratorer og moderatorer, og ikke minst kjøreregler. Håndehever man et relativt greit reglement ang. innhold i diskusjoner, språk og ellers generell adferd, vil det være noen som skriker og raljerer en liten periode, men erfaringen min fra en god del andre forum og chatter, er at de prøver å utfordre reglementet, blir kasta på dør, og etter et par sånne repetisjoner retter de seg etter reglementet. Det funker alle andre steder, så hvorfor ikke her. Disse skriker forferdelig i starten over at adminene retter på dem, og til slutt hiver dem ut, og sender pm'er(personlige meldinger) i hytt og pine med alle mulige slags forbannelser .... som om de tror at noen gidder å bry seg om hva de skriver.... Men det går seg til.
Må si meg enig med det ja, er på tide å få noen kjøreregler her. Spesielt med tanke på den veksten som har vært de siste månendene her i antall medlemmer og aktivitet som vi håper vil fortsette, så vil det ikke skade med noen retningslinjer og litt organisering slik at man som bruker oppnår best mulig opplevelse av det fantastiske forumet Traktorbygda er!
Det er riktig som det blir påpekt her at forumet har behov for moderering og admin.
Siden dette fremdeles er "nytt" for oss så har vi ikke fått opp disse etterlengtede "kjørereglene" enda og forumet lider av fullstendig anarki.

Dette er noe vi kommer til å rette opp i nå.

Som en generell regel vil vi ikke slette forumtråder, hverken nye eller gamle vil bli slettet så fremt det ikke er direkte personangrep, annet støtende innhold eller urelevant informasjon.
Eldre og inaktive tråder vil derimot bli arkivert i egne arkiv-tråder.
Det vil også komme strengere linjer for oppretting av nye tråder.
Samme prinsippet som for oppretting av grupper; sjekk om det finnes en allerede eksisterende tråd innfor emnet før du oppretter en ny osv.

Kommer til å ha en opprydding med det først, noen tråder vil da antageligvis komme til bli slettet for å skape litt orden og struktur.

Terje
Kjempebra Terje....Dette har vi venta på! Kjør på!..

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår