Hei.

Vurderer å kjøpe Fiat 88-94  1994/95 Mod.

Noen som sitter med noen negativ / positiv erfaring med  denne utgaven?

Visninger: 922

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kjøp deg ein Fiat 680DT. Kjører det i skauen på Skolen, den er ful skau rigga med kvistavledere buksjold, mikroskjære, fast montert vinsj på traktorn. Den er ret å slett et beist i skauen selv om den har liten motor på 70hk, kort aksling avstand. jeg anbefaler deg fiat 680DT, skulen min har hat den i 32 år, aldri svikta før i fjor når det eletroniske brant ved uhel av overbelasta sikringer

Er vel litt nyre ut gave av en Fiat 90 serie med elektrik innkoblling av 4wd og sperre og nyere panser og annen farge. Er en solid traktor som drar godt med lite tull lett startet traktor ,enkel å grei traktor som er holdbar, billig deler, enkel å skru på, traktor som er bilig i drift, orginale levert med turbo disse fra fabrikk. Så er en Fiat 80-90 med på montert turbo.

HAr nå de kjente fiat feilene da, som er litt dårlig elektrisk anlegg, men er som oftes tenningslås og sikringsboks å lysbrytere største svakhenten på det elektriske , enklet å skifte, årsaken til er at det blir kjørt unødvendig med alle lys hele tiden og satt på mer lys enn annlegget tåler bare så vidt den tåler det orginale lysene.

Styringen på Fiat sliter litt med at boltene på styresylinderne blir slitt ut og kjør får lenge uten å smøre dem så slites godset i huset, ser det på når du rører på rattet om det er lite slakke eller mye slakken, skal være mest mulig kompakt.

men på en Fiat traktor som er tatt være på, med jevenlig sørvis og smøring så skal det ikke være noe stort porblem disse filene, pluss i tellegg til vanlige slitedelene da.

så det kommer litt ann på tilstanden på den 88-94 du vurdere kjøpe om hvordan en er blitt behanlet av den forige eier....

Har selv 1994 FIAT 72-94 DT med etter montert Turbo (gått 300 timer med turbo), oppjustert til en 88 90 hk på motorn gått ca 3400 timer, er godt for nøyd med den jeg, kjøpte den for en 3 år siden, gått litt over 3000 timer, er en som er tatt være på dette med jevnlig sørvise og smøring, men er en av de finere FIat..... men har nå bestandig hatt FIAT traktor på gården...

Kronhjul pinjong!! er ikke det et evig problem på dissee modellene etter 3500- 400 timer???

har nå litt med kjørestil å bruken å gjøre det da......

HVA? Hvor i allverden tar du ifra???????
Største ulempen med disse traktorene er at de er litt dyre, men det har nok å gjøre med den gode kvaliteten:) Ellers så skal man ikke mye opp i pris for å få en L-serie. Det er vel mye samme traktor, men med bedre komfort.

Heisann.

Har en 88-94 selv, 93 modell.

Kjempetraktor, kort, kompakt og meget smidig, samtidig som den er sterk takket være turbo.

Enkel og grei i oppbygning, det meste er mekanisk og solid. I motsetning til feks 80-90 så er betjening av sperre og 4wd elektrisk betjent, som Bjørn Ekker nevnte.

Hytta er bred og fin, jeg savner bedre plass bak i hytta, for å få setet lenger tilbake, og kunne ha en sekk bak/på siden av setet feks.

Noen ting som er greit å tenke på er clutch, pleier å slites ut etter ca 4000 timer.

Synkroniseringen til vendegiret er også en typisk og kostbar feil. Synkroniseringspakken på min kom ut i småbiter., koster vel ca 12 lapper hos AK pluss arbeid.

Ellers en trivelig og hendig traktor, fin med laster når du har vendegir og hurtiggir på venstre side.

Vær obs på at importtraktorer fra Danmark kan ha 30 km/t kasse, hurtiggiret girer ned istedet for opp!

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår