Er det noen som har erfaring med Turbo på Fiat 65-90?
Størrelse, type Turbo og lade-trykk.
Må man stille opp diesel pumpa noe?

Visninger: 68

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har ettermontert turbo på min 72-94 DT, er samme motor som sitter på din 65-90. Blir en helt annen traktor å kjøre, kan nesten ikke sammen linges. dra bedre å mer moment på motor'n, Det koster litt en 15 20000 men det er det vert å bruke å på å et turbosett, er abslutt verd hver ei krone.... angre ikke på det nei.
går ikke nå mye mer diesel enn en som ikke er påjustert, med en turbo å påjustert. har drev å sammenlignet litt med en 70-90 hadde på før 72-94 turbo, den var ikke påjustert, bruke stort sett lik mye diesel med turbo å oppjustert enn som en som ikke er påjustert.

http://www.scanturbo.dk/ er der turbosett jeg kjøpte igjenom AK maskiner. Er med alt du trenger får å ettermontere turbo på din Fiat er førovrig det samme settet som skal på 65-90 som 72-94, enkelt å greit, er med rett størelse på turbo og med rett ladetrykk og pluss at du granti på turbosettet bar å sett rett på.

Må stille på diesel pumpa litt men ikke mye, hvor mye er varier fra traktor til traktor, bør ha tilgjenlig effekttester når en driver å juster på, så en vet hvor en er på HK, på frihand så vet du ikke om du er på 70 hk eller 110 hk på tappen.

På min 72-94 dt turbo så er det 80,5 hk på tappen da er det ca 87 88 hk på motor er akkurat rett etter min mening. blir brukt til litt pløying og dra en litt vinsj på vinters tid.
Tekker så meget.
Jeg har en Garret T25 Turbo, da begynner den og lade ved 1100rpm, eller er det for tidleg?
Hva ladetrykk skal jeg kjøre på? 1,1? Må jeg ha Olje kjøler? Og kansje en liten Intercooler :)
Når en turbo begynner å lade er ikke godt å svare på da det avhenger av volumet på den aktuelle motoren. Dessuten kan turboen være levert med flere ulike turbin- og kompressorhus. Har den sittet på en bil så er den kanskje ikke egnet for en traktormotor. Men jeg vet at noen har fått det til å fungere med et svært enkelt regnestykke: Finn en turbo fra en dieselbil med omtrent halvparten av sylindervolumet til traktoren din.
(Det er fordi traktormotoren arbeider med omtrent halvparten av turtallet på bilmotoren.)
Dess tidligere turboen begynner å lade, dess mindre svartrøyk får du under akselerasjon.
Ladetrykket begrenses med wastegate-ventilen. 1,0 til 1,5 bar ladetrykk er mer enn nok.
Hvis den ikke ryker svart under belastning så får den luft nok, og det er ingen vits i å pumpe inn mer luft enn motoren trenger. Alt for mye luft gir unødig høy kompresjon. Oljekjøler? Tja...... Det skader jo ikke. Men hvis man tenker seg om så er det faktisk ganske mange traktorer som ikke har oljekjøler.
har montert turbo på vår valtra valmet 800 nå, med en gammel pajero turbo.. funker kjempebra det, orginal turbo kostet over 20000 med alle delene. men når vi brukte bilturbo så ble det kansje en kostnad på 2000.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår