Heisann

Jeg har montert en laster på min fiat 480DT. Jeg kappet hydraulikkrøret trykksiden fra pumpa og splittet ut tilførsel til en sentral med 2 spaker. Returen går ned på girkassa. Problemet er nå at lasteren fungerer ikke uten at jeg låser hendelen for tipputtaket bak i ett av stillingene aktiv.

Noen som har råd for hvordan jeg enkelt ordner dette, slik jeg kan bruke begge deler ?

Visninger: 316

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kan du et bilde av hvordan du har koblet?

hvordan koblet du ?  3 slanger: Trykk inn fra Pumpa, TrykkVidereføring til hydraulikken bak og Retur i girkassen  

Har du satt på et T stykke en plass dine koblinger på trykksiden etter eller før sentralen , da blokkere du olje bak med spaken, sånn at oljen den går til lastesentralen

Er det rett sentral du har til den traktor? skal en sentral som er Trykk videre føring sentral

Uten å vite noe om hvilken sentral som er brukt, og uten å kjenne de traktorene der, så tror jeg likevel at jeg skjønner hva som er feil.

Hvis du har ett trykkrør som bare deler seg, så går olja letteste vei. Når du skal bruke laster, så sendes olja bare i retur via den andre sentralen. Når du låser spaken til oljeuttakene bak, så stenges returporten og olja blir "tvunget" til å gå til lastersentralen.

Det er som Ekker skriver, -du må ha et rør med trykk til sentralen og en trykkvidereføringsplugg med slange derfra og dit hvor trykkrøret egentlig gikk INN på kroppen/sentralen igjen. Returen kan kobles inn der det passer å montere returslange.

Viss du fjerner T-stykket. Og kobler laster-sentralen direkte til trykkrør fra pumpa. Så tar du å kobler returen fra laster-sentralen inn på det røret som går til den orginale hydraulikken. Da vil lasteren vere i serie med resten. Går ut ifra at det er åpent senter på denne traktoren. Dette vil selfølgelig bare fungere, viss laster-sentralen har åpent senter. 

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår