En ting jeg har lurt på ei stund; er Fiats 66/46 serie i bunn og grunn akkurat samme trakotor som den eldre 40- serien sett bort i fra den nye framakseltypen? de mindste har jo tørre bremser, tilsvarende 540/640 (og all eldre Fiat). Bakstussen er jo også helt lik, med toppstagsfeste med den store fjøra til kraftkontoll. Er jeg helt på villspor?

Visninger: 869

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Tror det er mange som driver i skogen med hogstmaskin døgnet rundt her nå for er lite svar på ting for tiden !!!???
ja, virker sånn gitt:P håper det ikkje dabber av her, for traktorbygda e morro og nyttig:)
Fiat 466/446/566/666 serie har nesten samme girboks som 90 serie (60-90) med gir stengene oppå girboksen (mellom føttene) men den girboksen er en spinklere/dårligere utgaver enn 90 serie, samme oppbygning.
Baksussen på 66 serien er samme huset som på 60-90 med samme baklokk som på 60-90 men med differinsalen fra 640 og tørre bremser og med sluttveksel som på 640. Tro det er samme diffrensial som 640, uten ha sett i delekatalogen men vet at det er en dårligere en på 90 serie, har Fiat 80-66 som blir på satt Turbo og juster opp, har problem med at diff bak ikke holder.

Fiat 466/446/566/666 er mer lik oppbygningen på 90 serie girboks men dårligere/spinklerer utgave og bakende med 640 diff og trompethylser/sluttutveksel/bremser fra 640 med en egen hytte.
ok, takk for svar:) men sånn i forhold til 640, er kvaliteten omtrent den samme? 640in gir seg jo aldri, men er jo en kjent sak at om det skulle bli noe med disse trektorenen, så er det girkassa som er "sjuka" (sjøl om den å tåler det aller meste)...
Hei. Jeg har en Fiat 666DT med dårlige brems. Hva må byttes, er ddtte en kurant jobbfor en erfaren industri mekaniker ??

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår