Er ille plaget med min BM 400.  Den går 7-8 minutter så stopper den plutselig.  Lufter på dysene og kjører startmotoren, så går den 8 minutter til før stopp - så lufting og samme prosedyre............

Har gjort rein filtrene og sjekka at fødepumpa leverer diesel ved håndpumping.  Kommer rikelig med diesel fra tanken og ned i glasset før fødepumpa.  Fødepumpa var bytta i høst (økonomi-deler.no).

Kan det trekkes inn falskluft noen steder, evt hvor?  Det kan vel ikke være på trykksiden ( mellom fødepumpa og dieselpumpa) ??

For meg virker det som om traktoren opparbeider seg et visst dieselreservoar ved lufting, som han greier seg med i 8-10 minutter før stopp.  

Virker jo ikke som om det er noen feil med dieselpumpa heller. 

Visninger: 767

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

har du prøvd og ta av diesel lokke og la den går? kan hende det blir en form for vaccum i tanken, diesel tanken skal vell ha en form for lufting, 

Hadde samme problemet på 430 min,så sjekk slangen mellom tanken og fødepumpen,bruker å morkne innvendig.

Du kan sjekke kuleventil på dieselfilter nr.2 den skal åpne for overløpsdiesel og tette andre vegen. Prøv å blåse den rein med trykkluft. Blir den ikkje bra så skift den.

Detta e som regel veldig enkelt men vanskelig å finne ut av,mest sannsynlig har du en lekkasje i drivstoffsystemet ditt for då vil den suge inn falsk luft...det vil sei at dieselpumpa ikkje fær nok vakum til å drage drivstoff,for å teste dette har eg ett godt triks prøv å starte motoren og lat den gå på fullt turtall då vil den med mindre lekkasjen e veldig stor gå heilt til du slakker ned motoren.For å fikse dette må de sjekke heile systemet,,det eg vil tru e at du har ei sprekke i drivstoff slangen en plass..

Takk for alle svar.  Feilen var tett filter i fødepumpa, visste ikke at det var filter der.  Men gammel traktor og sikkert mye rust på innsida tanken.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår