lurer på om det er noen som har noen anbefallinger eller frarådinger når det gjelder elektroniske lasterspaker.

har selv ikke prøvd noen annen en jd sin men vet at både trima og hycan har.

kom med din mening!

Visninger: 1743

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg har akkurat den på bildet i Valtra´n min på en ålø/ Valtra 950 laster med demping....
Funker helt topp etter litt tilvenning!
Har mulighet til å velge følsomhet, hastighet, og programmere autofunksjoner som vatring av redskap, forprogrammering av løftehøyde, flytestilling og slå demping av og på....
hva er ca pris på en sånn en?
Prisen vet jeg ikke, da denne var montert i traktoren da jeg kjøpte den, men skal du bruke lasteren mye, så er det utrolig behagelig i forhold til mekanisk betjening!
eg hadde gått for Hycan sitt system, det er rimeleg og enkelt.. Vi har sjølv CDC styring, den funger greit, men den er ikkje så grei når det blir snakk om reperasjoner....
Jeg ville helt klart gått for Hycan sitt opplegg. Ca 13.000 for komplett sentral med joystick og mulighet for 3 og 4 funksjon.
Det beste med dette systemet er at det kan bygges ut gradvis uten å skifte ut komponenter, du kjøper bare tilleggskomponenter.
* Mulighet for vinkelmålere både på arm/skuffe. Da får du autostopp og programmeringsmuligheter for hvor den skal ha grunnstilling.
* Mulighet for en eller to skjermer som viser vinkler begge plasser.
* Mulighet for trykkføler som gjør at du veier lasten. Du vil se hvor tung hver enkelt rundballe er for eksempel. Kan registrere vekter slik at du ser hvor mange tonn grus du har tippet i vogna eller hvor tungt rundballelasset er. Du kan registrere hvor mange tonn rundballer du har stablet unna et jorde.
Fullt utbygd med alle funksjoner kommer vel dette systemet på rundt 25.000 og det er billig.
har denn på bildet der. hadde aldri kjøpt noe annet. kosster 20 000
syns det elektroniske har en tendens til å reagere etter att du har dratt i spaken jeg..
du mener altså treigt?
ja.. når du skal løfte ett par 10 cm.. så er du såvvidt borti spaken... åså når du lepper spaken så reagerer lastern.. jeg syns den mekaniske er mere presis. men har ikke kjørt mye med elektronisk. så er jo mulig att det er no innstilling eller må kalibreres på nytt eller noe;)
en kompis måtte skifte boksen man ser på bildet, er ikke sikker på hvilket merke han har, men han måtte ut med 25000 for kun den lille boksen! ran kaller jeg det
dette blir vel mye smak og behag men jeg sier prøv å treff et spikerhue på låveveggen med pallegaffelspissen med elstyring
har enda ikke prøvd en elektronisk som jeg liker alltid en forsinkelse og vanskelig å få i hånden. men kansje ikke så rart når en har brukt mekanisk i 30 år?

Hei

Vi har kjøpt en MF 6140 med en Trima +3.0 P laster.

Den har en slik spak, som virker OK, men i manualen finner vi ikke ut hva de forskjellige knappene er til.

Har noen sett en slik beskrivelse?

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår