Hei!

Har en John Deere 1950 - 1989  modell - som har vært litt trøblete i det siste. Batteriet og dynamoen var gåen, og er nå skiftet. Mesteparten av det elektriske (med unntak av kjørelys) fungerte heller ikke. Det viste seg at blinklysreleet var gåent. Det samme var et rele som "styrer" strømmen til sikring nr 6 til 12. Jeg har også skiftet de andre releene jeg har funnet. Det kan virke som om det har skjedd en eller annen form for kortsluttning i batteri/dynamo, som har ført til at disse releene har blitt ødelagt. Nå er det "kun" turtallstelleren, bryteren for firehjulstrekk, drifvstoffmåleren og temp.måleren på kjølevannet som ikke fungerer. Jeg sliter med å finne ut hva som er årsaken til at disse siste tingene ikke fungerer. Er det noen som har tilsvarende erfaringer, eller som har forslag til hva jeg bør sjekke ?

Mvh

Nils E.

Visninger: 442

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Da ville jeg ha sjekka tenningslåsen, da dette er instrumenter som får strøm kun når tenninga er på. Er låsen i orden, så sjekk om det går strøm fra den og til instrumentene/giverne... Du burde hatt ett koblings-skjema tilgjengelig.

I og med batteri og dynamo er defekt så kan det være slik at regulatoren har kveldet og du har fått overspenning ut på nettet i traktoren, er spenningen høy nok vil du brenne releer og spoler samt instrumenter, er du heldig er det en løs spenningsregulator på instrumentet som kan byttes.

Takk for tipsene! Har skaffet meg en verstedsmanual med koblingsskjema, og skal gå litt mer grundig til verks med feilsøking av brytere, releer og instrumenter.

Hei.

Har du kunne sendt meg bilde av koblingsskjemaet? verkstemanual koster o/1000,- og det vil ikke far min kjøpe.

JD 1950 - SG2-hytte

mvh Iver

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår