Har oppstått en elektrisk feil på traktor etter at pluss pole klemme på batteriet var delt seg slik at det ikke ble god kontakt. Skjedde jo selvfølgelig når alt av belastning var på ved bruk av lys/ varm apperat etc.Rett før dette skjedde så var det lukt av noe som minnet om kortsluttning i førerhuset , rett etter på så ble alt av strøm borte og ladelampe startet å lyse. Fikk på nye klemmer på batteriet og ladet også opp dette noe, holder 12,7 volt. Dynamo lader også , det har jeg målt meg frem til.

Ved oppstart så går det greitt, men så fort man setter på belastning med lys etc så blir alt svart og lade lampe starter å lyse igjen. 

Er det noen her som har en god ide om hva dette kan skydes så er jeg takknemlig for innspill.  

Visninger: 381

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

det er dynamoen din kommer den under 10 så stopper traktoren din. bytt laderele på dynamoen eller hele greia. kjemmer en som hadde nesten det samme problem på en valtra 6550

målt volten rett på dynamoen på b+? 

ja sånn var den vi målte også  den ladet fra 11.12,9 men ikke høyre å  Akershus traktor på Jessheim byttet dynamoen å da ble problemet borte

Sjekk at den store "kabelsko kontakten" til B+ på dynamoen sitter godt festet. Eg har vert ute for på en 665S at denne var løs. Ellers er d å måle mellom B+ og jord. Bør være godt over 13 volt. Viss ikke, kjøp ny dynamo. Er ikke så veldig dyr hos Økonomideler.

Vekselstrømgeneratorer liker veldig dårlig at du mister kontakten på batteriet, antagelig er den ødelagt.

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår