e det noen som vet kos man ska juster på mere diesel på pumpa på en Volvo Bm 650??? og eventuelt om det e en enkel ting og gjøre????
mod 72

Visninger: 780

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ja du kan justere opp dieselmengden på pumpa,(fordelerpumpe) men du trenger mer luft og utblås for å få skikkelig effekt.
Det sitter en skrue oppå pumpa, ganske langt frem. Skru den ut...
sitter en justeringsskrue på oversida av pumpa. orginalt så er det ei hætte over denne som plombering. under den hetta er det en skruve med en 13mm z-mutter. husker ikke hvilken vei du skrur men prøv litt å se på røyken. skal ikke skru for mye det blir det bare svart røyk av. selv har jeg montert turbo på den jeg har så ble bra futt i han da.
om traktoren ryker litt sort når den drar tungt er det ingen vits i å stille på pumpa, da har den allt foret den klarer å få i seg.
Men ryker den ikke i det hele tatt tar du turen innom et landbruksverksted. dær fikse de sånnt.

takke for alle svar nå kanskje det blir lit mere fut på snøfresen xD
Man burde stille inn dysene på en Volvo BM T650, jeg har nylig gjort dette på den vi har og den går mye finere, åpningstrykket på dysene før jeg stilte dem var på 0 kg... åpningstrykket skal være på 175 kg. en annen grunn til at en BM 650 ryker, kan være at mekanikken i Kaldstart delen av pumpa, den helt forerste delen, der er diverse o-ringer som blir slitt der, denne gjør at det lekker litt.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår