Har som tidliger fortalttalt om skaffet meg en deere 2650 den er fryktelig dau ,ryker lite når den drar , men ryker  i nedoverbakke gråblå røyk, har hatt 2040 og den var sprekere, blombene er borte på dieselpumpa så lurer på om den er feiljustert den bruker myye diesel uanstt turtall synes eg.og veit noen om den har justering på kløtsj da den er litt vond og skifte gir og høy låg rev virker som den kniper litt ,er en del slakk i giroverføringene og,og sperra tar ikke ,kan den justeres?Skulle heller hatt en valmet 505-605.

Visninger: 634

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Som tidligere nevnt, ja ;-)

VALMET 405, 87 mod , 4wd ,gått 6000t og har  trima laster, er detta noe og ha  sånn i utgangspunktet, hva kan jeg vente meg av skuffelser og gleder.

Vi bytta inn en Valmet 305 1986 mod for 20 år sida, då den hadde gått 1200 tima, då var far rett og slett dritleid av den, x-antall knuste bakrute og evig hopping etter vei, og ei kraftig utforkjøring var vel noken av grunnane til at den blei bytta inn ein ny MF 3065 S i 1993.. Viss du absolutt må ha Valmet, kjøpt 505 eller 605, heilt anna traktor....

Valmet 405, du kan forvente deg en enkel og lettkjørt traktor. Suveren i skogen med sin smale hytte. Samtidig er hytta oversiktelig og fungerer fint sammen med laster. Hytta er varm og tett, giring på høyrearmen.
Enkel og lettskrudd traktor, denne traktoren fikser du med ståltråd og gaffeteip når du står langt til skogs, om det til all forbauselse skulle være noe, hehe. Etter mitt syn en kjempe traktor.

Det jeg vet du kan forvente deg er vel som alle traktorer med lasteapparat, en sliten framaksling. Men fortvil ikke, har forrige eier(e) brukt hodet og benyttet motvekt er nok akslingen hel og grei.

ok høres jo ok ut

MF 3065 blei vel omtrent som og komme til himmelriket vill eg tru ,har hatt 3050t og det var ok traktor .men er jo litt mer avansert enn en 405 da

Er det samme justering som på gammel mf 236 motor tru,?

Eller har du ei oppskrift ,husker naboen justerte mf 3050t jeg hadde før ,den ble råsprek ,men den røyk når den drog.

Ingenting vann

Valmet 405 er en topp hobbytraktor, men de er dessverre relativt dyre...

Ka meine folket om same explorer 60  da.

RSS

Leserne liker på facebook

Annonse

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår