Har som tidliger fortalttalt om skaffet meg en deere 2650 den er fryktelig dau ,ryker lite når den drar , men ryker i nedoverbakke gråblå røyk, har hatt 2040 og den var sprekere, blombene er borte på dieselpumpa så lurer på om den er feiljustert den bruker myye diesel uanstt turtall synes eg.og veit noen om den har justering på kløtsj da den er litt vond og skifte gir og høy låg rev virker som den kniper litt ,er en del slakk i giroverføringene og,og sperra tar ikke ,kan den justeres?Skulle heller hatt en valmet 505-605.
Merker:
Permalink Svar innen Ole-K den 30 januar 2012 kl. 20.28 Det høres ut som om motoren er moden for en Stempelsjau...
Jeg er enig i at du skulle hatt en Valmet i 05' serien, ja :-)
Permalink Svar innen johnny B. den 30 januar 2012 kl. 21.00 Det hjalp jo , men vist noen vil bytte ,så kan det vurderes sitter ålø 5300 laster på ,med ny sentral og joystick ,wire.
hurtig gir virker ikke , men holder 40 km .
Permalink Svar innen Hans Petter Skjervø den 31 januar 2012 kl. 1.08 enig med ole k ja, bli kvitt den og få tak i 05 serie, 705 el 805, kjøpte ny 2650 i et svakt øyeblikk, heisa flagget den dagen den vart bytta i min første valmet
Permalink Svar innen johnny B. den 31 januar 2012 kl. 1.17 ville ikke hatt større enn med 3cyl motor er vel 505 kansje som har det ,bruker vel ikke så mye diesel ,da denne avgiftsfrie veske er blitt relativt kostbar.
Permalink Svar innen Hans Petter Skjervø den 31 januar 2012 kl. 10.28 3 syl er til og med 605, greie traktorer det
Permalink Svar innen johnny B. den 31 januar 2012 kl. 13.09 Ja men bli nok ikke lett og bli kvitt deeren , og di er jo dyre dei valmetene au,.
He ikke råd te og ut me en haug i mellom ,er jo bare hobby = kun utgifter.
Permalink Svar innen Pål K den 30 januar 2012 kl. 23.55 Du bør sjekke om kamakselen er slitt. Har vært noen tilfeller av det. Mål på vippearmene og se om alle er like.
Permalink Svar innen johnny B. den 31 januar 2012 kl. 0.08 Ok , er vertfall ikke noe trykk i motoren , blåser ikke i peilepinnen.
Permalink Svar innen Ole-K den 31 januar 2012 kl. 0.11 Hvis ikke den blåser i peilepinnen, går kanskje kompresjonen i vannet?
Permalink Svar innen Bjørn Sverre den 31 januar 2012 kl. 0.53 da skulle vell vannet frese ut om overløpet... har mer tro på feiljustering av diselpumpe... er det cav på disse?
Permalink Svar innen johnny B. den 31 januar 2012 kl. 0.53 Nei alt vell med vannet au,så kammaksel stemmer nok bedre er eg redd.vist det er kam må den være temmelig slitt så dau som traktoren er .
© 2012 Created by Tun Digital.