Case ih 885xl, Må trampe clutch hardt i gulv for å få start?

Hei.

Har en case ih 885xl der vi har fått litt problemer med å starte i det siste.

Må stå på clutch-pedalen for å få den til å starte. Er det en bryter på pedalen som stopper for å få start vist clutch ikke er trykt inn?

Noen lett fix på dette?

MVh john

Visninger: 420

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

elektronisk feil, bytt ut den start sperre bryteren.så er dette i orden. 

eller bare koble ilag de to ledningene som går til denne bryteren, da starter den uten at du må inn med clutchen. 

Hmm tror jeg bare kobler ihop disse ledningene. Ligger denne i nærheten av pedalen eller annen plass?

dette er jo en knapp da, som trykkes inn,når du trår på clutchen, så den er mest sannsynlig bak pedalen ja. 

Jepp, bryter lå bak pedal og den var rimelig slitt. Koblet ihop di to ledningene og problemet ble borte. Takk for hjelpen.

Dumt som annet enn som en nødløsning, bryteren koster ikke stort og mange har satt livet til og kjørt over seg selv.

Nå ser jeg ikke hvordan jeg skal klare å kjøre over meg selv når jeg sitter inni traktoren og starter den. Ikke når vi opp for å starte den heller når man står på bakken utenfor så det er nok ett ikke problem det der. Uansett så er vi kun 2 stk som bruker denne traktoren og ikke er vi stressa bønder som skal få slotta unnagjort før regnet kommer heller:) 

Skjønner hva du mener men nå er det ikke slike sikkerhetsbrytere/tiltak på di fleste andre kjøretøy og jeg og min far har begge som instinkt/vane å trå inn kløtsj uansett før vi starter. Serlig siden denne traktoren er tung nok å dra rundt motoren på så er unødvendig å dra rundt kløtsj osv i tilegg.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår