Min nyinnkjøpte Case 885 XL er umulig å starte uten motorvarmer når det er minusgrader.

Den har fått ny glødeplugg (som virker), er det noe annet som kan gjøres den  for at den skal få

lyst til å starte?

Visninger: 2016

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

På din Case, som har tannhjulspumpe kan pumpa ta kvelden, med den motstanden du får når du pøser på for mye olje. Oljen blir jævla varm, å du risikerer å få en haug av lekkasjer. Men fordelen med vedklyving er jo at du står i ro da, så du ikke ødelegger  bremser, hurtiggir. PTO-clutch og mister styringa.

Men du må vite hvor mye olje klyveren skal ha, og begrense turtalle på motorn etter det, så du får passe med olje.

Jeg kjørte ca 1 time i kveld, laget meg fri retur inn på oljepåfyllingspluggen med en overgangsnippel som jeg satte på ei hankopling. Jeg kjente på slangene og det var såvidt jeg kunne kjenne en liten lunk i de.

Jeg kjørte på veldig lavt turtall, vanlig tomgang. Når slangene ikke blir varme så tyder det kanskje på at jeg ikke ødelegger noe?

hei.du kan kjøre vedklyver'n på ca.1500 omdr. de gjer eg uten problemer
Ideal-temperaturen er 50-60 grader C
Nå har vendegearet låst seg i revers, noen som har gode ideer til hva det kan være????

da er det helt sikkert de stengene som går fra girkassa og til girstengene som har låst seg sammen.   da er det bare å ta et brytejern og legge deg under traktoren under girstengene.  da ser du de overføringene.   Da kan du med det brytejernet vippe de stengene på plass.

Har selv hatt en Case 685 XL  som jeg hadde mye slike problemer med.  Girene låste seg med jevne mellomrom.

Feilen på traktoren som hadde, det var at hytta på traktoren satt ca 1 - 2 mm på skrå.   ble montert feil den gangen hvor jeg måtte demontere hytta og skifte noen pakninger på hydraulikk-lokket.

Jeg ringte til forrige eier etter at jeg hadde lagt ut spørsmålet og han hadde gjort den operasjonen som du beskriver flere ganger. Så ett minutt med stor skrutrekker løste problemet!

Takk for svaret ditt!

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår