Min nyinnkjøpte Case 885 XL er umulig å starte uten motorvarmer når det er minusgrader.

Den har fått ny glødeplugg (som virker), er det noe annet som kan gjøres den  for at den skal få

lyst til å starte?

Visninger: 2016

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

drar stopper'n nesten helt ut ( til de punkte den begyner å gå tunkt )
Du som  har peiling på Case'er, kan du si meg hvordan jeg skal koble en vanlig vedkløyer på 885XL'en? 

Hvilken årsmodell er den traktoren?

Jeg hadde en 86 mod Case IH 685XL.    Den var også nesten umulig å få startet i minusgrader uten motorvarmer.

Snakket med noen på et merkeverksted om det jeg.   85 serien hadde en slags "sykdom" som gjorde at de var vanskelige å starte i minusgrader.

Så det er ikke noe galt med den når den ikke starter uten motorvarmer i minusgrader.

den ble bedre etter at jeg fulgte tipsene fra Svein-Arne

Den var litt tynn,  disse traktorene starter stort sett greit når de er i orden. Det var også skiftet startere på mange av disse modellene, var for svake.

da prøver jeg det, hadde en DB 1390 som jeg måtte sette inn en ny retur på selvom jeg hadde 2 dobble

uttak fra før...Takk for tipset!

obs obs du MÅ sette på egen retur. IKKE slik du kobler toppstaget,da blir bakstussen alt for varm og du får garantert HAVARI.return setter du på olje påfyllinga

hvorfor ?    er det bare på case`n at man må koble returen rett til olje påfyllingf, eller gjelder det flere typer traktorer?    egentlig litt merkelig, for på traktorverkstedet sier de at man kan bruke tipp-utttakene og koble den slik som toppstaget.
Da har jeg satte på en overgangsnippel med hankopling på, hunn på retur fra kløyver, kjørte en time, kjente på begge slangene og det var bare en liten lunk på de. Da går det bra?

Hei, Svein Lund, han som sitter på alt av reservedeler og kompetanse på DB sa at

det måtte gjøres slik på DB 1390. Jeg brukte de vanlige uttakene på FIAT 82-94 uten at det skjedde noe galt.

Akkurat dette med oppkopling av vedklyver til traktor kommer helt ann på kombinasjonen av traktor og klyver, og da tenker jeg på oljekapasitet på traktor og oljebehov på redskap. Men på en gammel britisk IH er det lurest med egen fri retur. Og hvis sentralen på kløyveren f.eks. skal ha 30l/min, så må den ikke få noe mer, da ber du om trøbbel.

Hva kan skje da? http://www.konedata.net/Traktorit/ih485.htm hvis du følger linken så ser det ut for at

traktoren min gir 47 l/min. Jeg testet litt i går og la bare returslangen ned i oljepåfyllingshullet.

Det gikk greit å kløyve, men synes hydraulikkpumpa jobba tungt når stemplet var helt inne i sylinderen?

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår