Heisann. Har en Krabat og må bytte vifterem og radiator. Før jeg begynner å demontere ting er det kanskje lurt å høre med noen som har gjort dette før... :

Hva blir riktig rekkefølge? Finnes det en "step-by-step" oppskrift? Er ikke så teknisk jeg, men er villig til å lære :).

Visninger: 60

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei
Jeg tror radiatoren sitter i to bolter helt nederst, jeg tror det blir lettere og komme til dem viss du tar av loddet som er helt i front på den, Så løstner du dynamoen og tar av reima. Men med samme du er av med alt det der da, så kan du likså godt skifte reimene på hydralikkpumpa også. Det har jeg ville gjort i allefall :-)

Lykke til, dette klarer du fint skal du se ;-)

Takk Kim for svaret. To bolter på venstre og to på høyre side som holder bode radiator og loddet på plass. Etter å ha byttet ut reimen og startet motoren kom viften av i høy fart og ødela radiatoren :( :(.

Økonomideler sier en radioator til en T-425 kan ikke kjøpes ny lenger. Noen forslag til en alternativ løsning?

Huff da, da skar den seg vannpumpa da sikkert.
Jo d er mulig og kjøpe ny radiator, men de er dyre da. Så jeg har ville lagt ut en annonse på facebook jeg. Meld deg inn i gruppa: vi som liker gammle traktorer og maskiner. Der inne er det mye kompetanse og mange som selger deler.
Ny radiator kan du kjøpe hos Jørgenrud bil og deler.

http://212.247.61.152/no/main.aspx

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår