Jeg har en gammel JD 1040 som er i god stand, men den ryker litt mer enn mitt komfornivå og den bruker mye diesel. Plomba sitter på pumpa, så der ser det ut til at det er urørt. Fikk et tips om at moderne diesel dreper gamle motorer og dyser. Spørsmålet er om det krver mye erfaring, spesialkunnskap og spesialverktøy for å bytte dyser? Ser det koster drøyt 600 kr per stk hos Økonomideler. Har noe skruerfaring.

Visninger: 114

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har en JD 1630 tror den har samme motor som 1040. Den var tungstartet og brukte mye disel, kjøpte på Felleskjøpet tilsetningsstoff til dieselen. Etter å ha brukt det stoffet en stund, var ikke traktoren å kjenne igjen. Den starte lett å bruker mye mindre disel.

Ok, prøver det.

Hei!

Jeg har byttet dysene på min 2040 fra 1980 for noen år tilbake. De gamle sitter nok godt fast, så et brekkjern var det vi trengte på min. Utenom det, var det utrolig enkelt.

Mvh

Espen

Ja, 1040 og 1630 har samme motor. Husker ikke i farta hva benevnelsen var, men det er 3 sylindre og 2,94 liter slagvolum. 1040 har 50 hk DIN, (den var "arving" etter 1130) og 1630 har 56 hk DIN og var forløper til 1140.

Dysene ser nok sikkert like ut, men det kan være forskjell på dem pga effektforskjellen. Tror det går lett å bytte dysene.

Altså bare å skru løs med en fastnøkkel og lufte systemet etterpå? Synes brekkjern høres voldsomt ut. Ingen justeringer?

RSS

© 2017   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår