Bruke hydraulisk redskap på traktorer med forskjellig olje

Jeg har kjøpt ny traktor ao alt redskap med hydraulikk inneholder kombiolje fra gamletraktoren.
Casen har hytrain-olje på bakstussen og etter hva jeg har oppfattet så er ikke kombiolje direkte bra for clutchene og bremsene på denne.

Spørsmålet blir da, hvor nøye bør jeg være med å rengjøre redskapet for kombiolje?

Det enkleste er er kjøre sylinderen helt inn med gamletraktoren, for så å kjøre den utigjen med nyetraktoren og drenere oljen fra stangsiden ned i en bøtte før en kobler begge sider til traktoren.
På denne måten vil slangene fortsatt inneholde noe kombiolje som vil blande seg med hytrainoljen, hvordan vil det gå?

Visninger: 373

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Helt fint, mener jeg....
Mange Case IH eiere er nøye på å ikke låne bort, eller selv låne redskaper med hydrauliske funksjoner. Nettopp for å ikke få innblanding av annen olje. Men samtidig kjenner jeg flere Case IH eiere som nå bruker annen olje på bakstussen, og blander olje mellom flere traktorer. Samtidig i dag er jo olje beregnet for bakstuss bedre enn universaloljen som var på markedet tidligere. Har ikke hørt om havari på bakstuss som skyldes feil olje på Case IH, verken av de som kun bruker Hytain eller annen spessialolje for bakstuss. Men på den sikre side kan du jo tømme mest mulig av den gamle oljen..........
tapp kunn av olja på redskapene
trodde det var helt ny du mente.
går fint med kombiolje på denn 685n
Uten at det gjør noen forskjell, det er en 895 med powershift / uten vendegir.
Case har laget en spesifikasjon som olje for bakstussen må tilfredstille, nemlig Case MS 1209.
Flere leverandører har oljer som møter dettte kravet, bla STATOIL TRANSWAY WB

Samtidig blir det fanatisk hevdet av enkelte at alt annet en Case IH's egen Hy-tran olje er fy-fy, og at spesielt vanlig kombiolje er fatalt da den vil skumme og føre til at pto- og powershift-clutchene slurer og havarerer.

Er dette bare bullshit, eller er det en viss sannhet i det?
Hva bruker AK når de server traktorene, har de stående egne fat med rådyr rød olje som de tapper kun på eldre Case IH?
AK bruker nok rådyr rød olje på service...Kunden betaler.....
på a-k bruker vi den olja fabrikaten har opgitt att det skal vere.. bortsett ifra på traktorer vi vet att det går bra med anne olje.. går stort sett på ambra super gold å multi g på en service

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2014   Created by Tungutta.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår