Hei! 
Driv forsatt og kikker etter ny traktor, og når har mø funnet ein 6210 Premium, 1999 modell... Berre gått 2800 timer og godt oppfulgt med servicer. Akkurat blitt skifta Diesel fødepumpe. Er Powrquad plus girkasse, noen som kan fortelle litt om denne traktoren. Mye feil osv? 

Visninger: 1115

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har en 6310 Premium fra 1998, med den store hydraulikkpumpen og tre hastigheter på pto. Er kjempefornøyd og kommer ikke til å bytte denne på lange tider. Har ikke hatt mye feil på min og det er en trofast sliter. Fødepumpen som sitter nede i tanken er en svakhet, byttet min med en utgave som sitter utenfor tanken.

Okei Rune! Takk førr svar :)

Hei, ifølge FK/JD folk er dette noe av det mest tungstarta som finnes, de er veldig lei å få starta på vinterstid. Det har også vært problem med at alle lamellene i bakenden havarer pga vann i olja som følge av bl.a. kondens vinterstid.

Det var feil på noen av 6000 serien som gjorde dem tungstartet. Dette gjaldt kun noen 1994 modeller. Feilen var i dieselpumpen. Det var ingen slike problemer med 10 serien, og de er lettstartet.

Angående kondens i oljen skal disse være bygget om, er de ikke det er de lette å bygge om. Avluftningen på gearkassen sitter rett bak toppstagfestet rett oppå gearkassen. På vinteren kunne det bygge seg opp snø der som kom ned gjennom luftenippelen. Løsningen er enkel, det er bare å sette en nippel der, så en slangestump og lufteventilen på enden av slangestumpen. Dette skal være gjort på alle som er solgt og hatt service fra FK.

Det at de er tungstarta hadde visst med bakenden å gjøre, det ble utført tester der de tok bort akselen mellom motor og transmisjon og da startet de helt uten problemer i kulda.

Den ombygginga på utluftinga hjalp visst ikke  så veldig mye, derfor man mente at kondens var årsaken.

Tja, har selv en 6310 Premium fra 1998. Den er lettstartet på vinteren og her kryper gradestokken ned mot -30 på vinteren. Men det er et par fallgruber som man bør vite. For det første så er den tyngre å dra igang hvis den står i 4 hurtiggear. Derfor har jeg lagt meg til en vane å aldri stoppe den i 4 hurtiggear. Det andre problemet er at en trykker inn nøkkelen for å gløde den. Hvis en ikke slipper ut nøkkelen før en vrir over til start så trekker både startmotor og glødeplugger strøm. Men med disse to rådene i bakhodet så starter den lett.

Har aldri hatt tendens til vann i olja på min.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår