Brøyteplate eller fronthydr på Case Puma til plog&skjær?

Noen som kjører på brøyting med Puma? Skal ha frontmontert skjær og vurderer tellefsdal sitt plate-feste med komplette braketter bak til gearkassa.Det virker som den mest solide løsningen. Bruker da paralellogram-innfestning på plog og skjær. Alternativ2 er fronthydraulikk med plata hengende i løftearm og toppstag.Det bygger litt lengre frem og innfestning til traktor ser litt "pinglete" ut,så jeg er redd det blir for svakt... Men fronthydr er jo mer allsidig til andre redskaper da... Hm... Noen som har erfaring og evt bilder av begge løsninger?? Eg har kun sett dårlige bilder av det... Kjører mest smal landevei med mye stygge fjellknauser,stabbestein og andre ting som gjør at faren for en smell i ny og ne er der..   Den billige løsningen med skyveramme er uaktuelt,da eg bruker mye henger innimellom..

Visninger: 881

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hadde je vøri deg hadde je gått for brøyteplate og da eventuelt innvistert i ett løft med hurtig kobling.
Det er jo flere og flere som bygger om brøyteplate for å sette i fronthydraulikken etter at trekstengene er tatt av, det krever jo litt arbeid men skal vist funke! Men det er det vel andre her inne på bygda som har mer erfaring med en meg
Gå for brøyteplate frå Tellefsdal, då he du ei sikker kobling so er konstruert for brøyting. Denne er også avdempa i staga..

Å kjøre med diagonal skjær på 3 pkt er risikabelt , ingen avdemping, og ikkje allverda styrke sideveis i armane. Kan vere bedre med spissplog, då er det jamn belastning...

Å henge plata i opphenget for armane på 3 pkt kan vere midtveis løysing, men då har ikkje du demping i staga som er på brøytefestet.
Eg sjøl ville gått for brøyteplata frå tellefsdal. Visst er det fint med front hydr. men e vel ikkje de beste å brøyte me sia det ikkje er laga for brøyting. Å slik som det står at det er der du brøyter e vel brøyteplata best
Dæ æ kji noko sak å bruke plata som du festa i der trekkstengadn sit..Tellesdal har laga dæ te alle typå front hydr, å kunn på mf dæ kji held, der knekk opphenge...Men på holland å case æ dæ veldig solid front hydr, vist du har orginalt oppheng? Dæ skil kji stort i pris på vanlig plate, å den te seta på hydr, men den kan du veldig enkelt laga sjølv:) Har ak gjort dæ på min:)
Hei
Skal du bare ha noe til brøyting er brøyteplate antagligvis det beste, men en fronthyd er mye mere annvenelig... Har kjørt skjer i både fronthyd og brøyteplate, begge deler er fungerer bra. Det som var bra med fronthyd var at det var lastedemper i forbindelse med fronthyd.
Som mekanikker i AK Kan jeg si deg at tellefsdal sin løsning er den beste. Har vært borte i 2 bøyde fronthydraulikker etter brøyting.
Ser ut som flertallet går for brøyteplate:-) Har nå hele sommern å gruble på... Blir nok plate og diagonalplog el K70 vil eg tru! Takk for svar folkens!!
hei. jeg hadde valgt plate. evt med laster som løtfer.
en grunn til det.
skjøret kommer litt nærmere og du kan løfte høyere. og bedre demping.' på jobben har vi leid en mf 6480 men front hyd. den går med u plog. og det holdt ikke. bøyde trekkstengene forran. selv med en forsiktig sjøfør.resten av oss har skyveramme. aldri noe probelm. tar jo ikke mer enn 5 mib å koble av da.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår