69 Ford 3000 - Det ryker av innslaget på starteren ved kinning

Hei. Har noen spørsmål vedr en Ford 3000 som jeg har "arvet". Den har nesten ikke blitt brukt de siste 20 årene. Jeg satte i nytt batteri og dieselfilter og fylt ny diesel. Når jeg skal starte den og "kinner" på starteren, begynner det å ryke fra innslaget og det blir jæ... varmt !!  Freeser når jeg kaster på snø!  Hva tror dere er grunnen til dette ?  Også;  Når jeg gikk der og klødde meg i skjegget så jeg at +kabel fra batteri gikk til jord på starteren og -kabelen gikk til innslaget...  ?  Detta er vel ikke riktig ?  Jeg byttet i allefall rundt på dette, men det hjalp ikke noe hva innslaget angår... (Det er 99% sikkert orginalstarteren som sitter der....)

Visninger: 94

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

At det ryker fra innslaget kommer av dårlig kontakt, sjekk kablenes tilkoblingspunkter.

Det var vanlig på gamle engelske traktorer at +polen gikk til jord. Det var vel på siste halvdel av -60 tallet eller rundt 1970 at de engelske også begynte å ha minus til jord... Ikke godt å si hva som er riktig på din, det må du kikke litt nøyere på dynamo og spenningsregulator for å finne ut.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår