Hei
Noen som har erfaring ved montering av turbo på MF 265??
Har en snurre ligende å støver-ned, så tenkte å bruke den til noe fornufting.
Noen som kan si meg hvordan man får mer supe ut av diesel pompa??
MVH
Erik Hoset
Merker:
Permalink Svar innen Einar Arne Følstad den 6 mars 2011 kl. 12.42 Hei.
På min 265 4x4 fra 1981 er det ettermonert turbo... Ser ut som at det er et slikt ettermonterings kit.. Har ingen aning om type eller slikt... Men ser rimelig proft utført. Den får oljesmøringa rett før oljetrykksgiveren. På disse Pumpene er det ikke mengde regulator etter trykk som på andre.. men her er mengden på pumpa justert opp endel.. Har ikke aning om hvor mye turbotrykk jeg har på min... men kan si såpass at ved normal driftstemp på motor.. så lader turboen på tomgang :)) Heftig turboplystring. Å hva effekt anngår... har ikke peiling... men det er anntydet rundt 90-100hk... uansett effekt... den drar GÅTT :)))
Her en liten lydsnutt :))
http://s268.photobucket.com/albums/jj2/einarne/?action=view&cur...
Permalink Svar innen Erik Hoset den 6 mars 2011 kl. 16.00 TØFT!!! Hvor går olja i retur fra turbon da?? Kan du forklare nermere de med pompa??
heftig lyd ja ;p
Takk for svar ;)
Permalink Svar innen Einar Arne Følstad den 6 mars 2011 kl. 16.24 Oljen går i retur inn i blokka under turbon... i samma hullet som fødepumpa til dieseln er... er laga en avstandsstykke der i mellom fødepumpa og blokka hvor oljen renner inn igjen.. Dieselpumpa er still på litt mere "diesel" slik at det harmonerer mere med all den lufta den får ekstra ;)
Skal se om jeg kan få tatt noen bilder av oppbygget :)
Permalink Svar innen Einar Arne Følstad den 6 mars 2011 kl. 17.22 her er turbo satsn..... som du ser, så kommer olje røra inn på turboen på toppen.. i bunnen ser du at oljereturen går inn bak fødepumpa.
regner med at det er en annen fødepumpe eller er no forlenging på pumpemekanismen inn mot kammen.. hvis du ser mellom blokka å turboen her.. så er det et varmeskjold for å skjerme ledningene som går til dynamoen... for her blir det VARMT....
her ser du oljetrykksbryteren... det er satt på et T-stykke der som bryteren sitter på, så en 90grader med på koblet slange som går rundt til turboen.
Merk.... INGEN lyddemper.... kun rakrør.... 2toms rør...
Håper noen av disse bildene hjelper litt :)
Permalink Svar innen Erik Hoset den 7 mars 2011 kl. 21.03
Permalink Svar innen Einar Arne Følstad den 7 mars 2011 kl. 21.43 Tror denne satsen jeg har, er en slik org ettermonterings sats som kom på markedet. Har sett flere 265'er med denne typen sats.
Du justerer opp mengden på mengde skruen på pompa... den skruen har som regel en plombetråd på seg ;) mener det var inn skruen skal. prøv ca en kvart omdreining til å bynne med.
Permalink Svar innen Erik Hoset den 7 mars 2011 kl. 21.49
Permalink Svar innen Per Olav den 11 mars 2011 kl. 20.53
Permalink Svar innen Oddbjørn Skaar den 11 mars 2011 kl. 22.14 Har du noe telefon nr til Norsk turboimport.? Fant ikke noe hjemme side til dem.
Lurer på turbosats til en MF 675.
Permalink Svar innen Per Olav den 2 mai 2011 kl. 20.32
Permalink Svar innen MF turbo den 8 juni 2011 kl. 17.37 Skal man justere opp mengden på pumpa må man opp med det lille lokket som sitter midt på pumpa med to plomberte 8mm skruer. det er ikke noe mengdeskrue på disse motorene.
Er litt styr med dette å justere mengde på disse pumpene.
sitter to plater inne i rotorhuset som man må justere vridningen på, litt vanskelig å forklare med ord her.
Renslighet er et must da huset er dieselfyllt.
© 2012 Created by Tun Digital.