Jeg har en Massey Ferguson 675 som er vanskelig å styre. Når jeg kjører på veien, så skjærer den ofte til venstre eller høyre. Det er ikke slakk på styrestag. Jeg forsøkte å teste om det var gjennomslag på styresylinderen, men da jeg løsnet returslangen, kom det olje utav den, og det skulle det vel ikke. Betyr det at det er feil på styreventilene? Er det en stor reparasjon å fikse det?

Merker: Hydraulikk

Visninger: 38

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Høres ut som typisk slark, ikke alltid så lett å se når den står i ro, men når det er ujevnheter i vegen er det traktoren som bestemmer retningen.
Det er dobbeltvirkende sylinder, så det er trykk inn begge veier. (Har 4wd, hvis din er 2wd er det muligens annerledes styring).
Hei!

Olje skal det være på retursiden også, det vil alltid være det så lenge det er dobbeltvirkende. Jeg har tro på at det kan være for lite servo-olje på traktorn din.. Det hadde jeg problemer med, og da ble den ekstremt vanskelig å styre, slo ut til begge sider.
Kan muligens være slakk i kingbolten på styresylinderen, har det samme problemet på min fiat 666 4wd, du må liksom jage hele tiden med styret .

det kan ikke være orbitrolventilen din som er utslitt da? enten det eller styresylinderen, åsså veit jeg det har vært mye tull  med nonspinn sperra i framakslingen kan det kanskje være denne som gjør det?

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår