Jeg skal skrive en serie om hvilke småtraktorer vi har i Norge (traktorer fra 15 til 50-60 hk). Jeg vil droppe de store traktormerkene og har endt opp med følgende merker: Jinma, Antonio Carraro, Iseki, Kubota, Holder, Ferrari, Valpadana, Aebi, Yanmar, TYM, Reform og Foton.

Er det noen som vet om flere merker som har importør i Norge?

Visninger: 298

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

snakker vi her om de som er på markedet pr. idag, eller er det både før og nå du mener. Det slenger fremdeles en god del traktorer på ca 30Hk fra åttitallet rundt om i landet? Og utelukker du de minste modellene fra de mest profilerte og kjente merkene som f.eks Forden jeg har tatt bilde av?

Takk for innspillet.

Jeg er ute etter nye traktorer - traktorer som er på markedet i dag. Det kan gjerne være lokale importører uten noe større forhandlernettverk.

Jeg utelukker (nesten helt sikkert) småtraktorene til de store merkene. Det betyr for eksempel at jeg ikke tar med 400-serien til MF. Etter det jeg kan se har for eksempel den minste modellen til Lindner, Lindner Geotrac, 65 hk. Det definerer jeg i utgangspunktet ut av saken, selv om jeg vokter meg for å sette en absolutt grense. Foreløpig setter jeg grensa et sted mellom 70 og 80 km/t.

Dette gir vel svar på om Forden er interessant.
jupp, det gjør det. Jeg hadde service på ei lita gravemaskin hos en frukt/bær-bonde her forleden. Og da plystra det forbi en kjekk og veldig liten grønn sak ........ det var denne bondens Ferrari. Han kunne, til min store forbauselse, fortelle meg at denne traktoren, som jeg nesten kunne plassere baki Sprinteren min, var 95Hk, og hadde vendbar førerplass.

Ferrari er en morsom traktor og den står på lista mi :-)
I følge mine opplysninger har Ferrari to norske importører: Agro Tech AS i Lærdal og Maskinimportøren AS i Vestby.

Legger ved et bilde av en Ferrari Vipar 30.
fiat har ein god del småe traktorer
eg siter med ein på 35hk
>> fiat har ein god del småe traktorer
>> eg siter med ein på 35hk

Det har de, men de har ikke 2008-modeller :-)
du ha ret i da
Kjetil, vist du har tilgjengelighet til å måle diameteren på hovedløktene så hadde jeg vært takknemelig. håper på 11 cm da jeg trenger likedan.
Kjetil, vist du har tilgjengelighet til å måle diameteren på hovedløktene så hadde jeg vært takknemelig. håper på 11 cm da jeg trenger likedan. Sorry posta feil det var her den skulle være.
John deere har non nye små traktorer på markedet! Sjekk finn.no, der så jeg flere,
New Holland / Ford har også noen, men kanskje ikke helt fult så små!
Jeg er klar over at flere av de store traktormerkene har slike småtraktorer, men hadde tenkt å utelate disse denne gangen.
volvo bm 320 med 35hk:)

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår