Hei!

Har kjøpt meg en Fordson Dexta 62 modell, med et motorproblem

Når den går på litt gass går motoren ujevnt, opp og ned. Liksom øørrn, øørrn, øørrn ...

Men når den går på enten laveste gass (tomgang) eller på full gass går den tilnærmet helt jevnt.

Noen som har noe tips på hva dette kan være? Og eventuelt hva jeg kan gjøre for å fikse dette.

Mvh
Gjermund

Visninger: 610

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

og her er Roadless'en. 59 Power Major med 4wd, servo og Hymas graver. Et objekt jeg solgte videre før jeg rakk og bedømme tilstanden(heldigvis)
Skjønner at jeg har fått tak i den minste av fordene. Men med tanke på at jeg har kun en tomt på et mål og bor i Asker, så er den vel stor nok :-)

Dextaen min har fått kjørt seg siden jeg kjøpte den. Bruker den til å kjøre vekk masse som jeg graver ut med Powerfaben. Den blir litt lett i baken når jeg fyller skuffa foran med grus og jord. Skulle nok hatt et ordentlig lodd bak.

En Roadless hadde vært tingen vet du 4 hjulstrekk. Så de lagde det så tidlig også? Jeg har ikke så mye peiling på gamle traktorer, selv om jeg er oppvokst på gård og har kjørt traktor siden jeg var en neve stor.

Blir spennende når jeg skal starte opp etterpå og se om det hjalp å rense filteret på dieselpumpa.
hehe ..... har bare ett mål tomt i et vanlig byggefelt jeg også... Men det går bra med Major og graver og en VolvoBM430. Hadde en 400 Buster i tillegg også, men den er nå solgt.... bilder av disse ligger under tråden om restaurering.
Så her på tomta, med hus og dobbel garasje, står det pr. idag følgende: Major med graver, VolvoBM 430, -99 Opel Zafira, -08 Mercedes Sprinter 515, og 4 stk -76 og -77 Granada.... Så du finner nok plass til en graver du også, om du vil.
He he...

Ja jeg får vurdere det. Tenkte kanskje å bytte ut Powerfaben med et graveaggregat til Dextaen. Det hadde vel vært tøft.

Men det hjalp ikke å rense luftfilteret på dieselpumpa. Men har ikke fått sjekket noe mer i dag. Har kjørt masse hele dagen. Reparasjoner får vi ta senere, når garasjen er klar og man får mer fritid!

Selg du hytta på den volvoen der?

RSS

Leserne liker på facebook

Annonse

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår